به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

دلیل سیاه و سفید بودن تصویر دوربین مداربسته

دلیل سیاه و سفید بودن تصویر دوربین مداربسته

هایک ویژن تهران

دوربین های مدار بسته ابزاری ضروری برای حفظ امنیت و نظارت می باشند. با این وجود، مواجهه با یک تصویر سیاه و سفید به جای رنگ مورد انتظار می تواند ناامید کننده باشد.در این مقاله شما را از طریق مراحل تشخیص و حل احتمالی این مشکل آشنا می کنیم.
 تنظیمات دوربین را بررسی کنید 
مطمئن شوید که تنظیمات دوربین برای حالت رنگ تنظیم شده است. برخی از دوربین ها حالت روز/شب دارند که در شرایط کم نور به سیاه و سفید تغییر می کنند. منوی تنظیمات دوربین را مرور کنید تا تأیید کنید که تنظیمات رنگ انتخاب شده اند.
 بررسی شرایط نور و روشنایی 
شرایط نوری دوربین می‌تواند بر توانایی دوربین در گرفتن دقیق رنگ تأثیر بگذارد. نور ناکافی ممکن است باعث شود دوربین برای دید بهتر به حالت سیاه و سفید تغییر وضعیت دهد. مطمئن شوید که مکان مورد نظر به اندازه کافی روشن شده است تا عملکرد رنگ حفظ شود.
نور ضعیف اغلب باعث می شود دوربین ها به حالت سیاه و سفید تغییر کنند. نور ناکافی یا ناهموار می‌تواند حسگرهای مادون قرمز (IR) دوربین را فعال کند و منجر به نمایش تصاویر تک رنگ شود.
 تنظیمات مادون قرمز دوربین 
اطمینان حاصل کنید که تنظیمات مادون قرمز دوربین به طور مناسب متناسب با شرایط نوری اطراف تنظیم شده است.
دوربین های مادون قرمز (IR) دارای سنسوری هستند که نور محیط را اندازه گیری می کند. این تعیین می کند که چه زمانی دوربین را بین ضبط رنگی و ضبط IR / دید در شب تغییر دهید. اگر نور محیط به اندازه کافی به سنسور برخورد نکند، دوربین در حالت دید در شب / IR ضبط می کند. نور محیطی با رنگ سردتر نیز ممکن است از درگیر شدن فیلتر برش مادون قرمز (IR) جلوگیری کند که می تواند باعث شود دوربین مداربسته سیاه و سفید نمایش داده شود.
نور یا برق ناکافی ممکن است باعث شود دوربین سیاه و سفید ضبط کند.

 تأیید لنز دوربین و روشنگرهای  IR 
لنزهای کثیف یا لکه دار دوربین می تواند مانع از گرفتن رنگ شود. لنز را با استفاده از یک پارچه نرم تمیز کنید تا هرگونه گرد و خاک یا اثر انگشت پاک شود. علاوه بر این، روشنگرهای IR را بررسی کنید که آیا دوربین شما آنها را دارد. در صورت خرابی، دوربین ممکن است به حالت سیاه و سفید برود.
 بررسی اتصالات دوربین 
کابل ها یا اتصالات معیوب می تواند منجر به اعوجاج یا از بین رفتن رنگ شود. تمام اتصالات کابل بین دوربین، DVR/NVR  و منبع تغذیه را بررسی کنید. اتصال شل می تواند منجر به عدم دریافت اطلاعات دقیق رنگ توسط دوربین شود. دوربینی را که تصاویر سیاه و سفید ضبط می کند از برق بکشید. سپس یک دوربین در حال کار دیگر را وصل نمایید اگر همچنان با تصویر مشکل دارید، مطمئن باشید که مشکل از کابل یا منبع تغذیه می باشد و با تعویض آنها مشکل رفع خواهد شد

 منبع تغذیه دوربین را بررسی کنید 
منبع تغذیه ناکافی می تواند عملکرد دوربین را تحت تاثیر قرار دهد. مطمئن شوید که دوربین شما ولتاژ برق مناسب را دریافت می کند. منبع تغذیه نامناسب و کم قدرت ممکن است باعث شود دوربین برای صرفه جویی در مصرف برق به حالت سیاه و سفید تغییر وضعیت دهد.
 تنظیمات DVR/NVR را بررسی کنید 
تنظیمات روی سیستم DVR/NVR شما می تواند بر عملکرد دوربین تاثیر بگذارد. بررسی کنید که آیا تنظیمات مربوط به تنظیمات رنگ یا نمایه دوربین وجود دارد یا خیر. این تنظیمات را در صورت نیاز برای بازیابی تصاویر رنگی تنظیم کنید.
 عوامل خارجی را در نظر بگیرید 
منابع تداخل نزدیک، مانند دستگاه‌های الکترونیکی، چراغ‌های فلورسنت، یا میدان‌های مغناطیسی قوی، می‌توانند بر توانایی دوربین در گرفتن دقیق رنگ تأثیر بگذارند. دوربین را تغییر مکان دهید یا به منابع احتمالی تداخل رسیدگی کنید.
 سایبان دوربین مداربسته نزدیک است 
به منظور محافظت از دوربین مداربسته در مقابل آفتاب از یک محافظ به نام آفتابگیر استفاده می شود. در صورتی که آفتابگیر دوربین مداربسته خیلی نزدیک باشد باعث ایجاد لکه می شود. این لکه ها علت سفید شدن تصویر دوربین مداربسته هستند. در این شرایط با هل دادن آفتابگیر به سمت عقب می توان مشکل را برطرف نمود

 انعکاس پرتو مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته 
گاهی اوقات انعکاس نور مادون قرمز بر روی لنز دوربین مداربسته علت سیاه سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته می باشد و در نتیجه باعث ایجاد نقاط سفید و تار در تصویر می شود. این موضوع به ویژه زمانی که میدان دید دوربین مداربسته گسترده است و سطوح نزدیک به دوربین هستند، صادق است. در این صورت، این سطوح می توانند نور مادون قرمز را به لنز منعکس کنند. در این حالت شما می توانید زاویه دید دوربین و بزرگنمایی آن را تا حدودی تغییر دهید تا بازتاب نور را دوباره مشاهده نکنید.
 عدم قرارگیری درست حلقه واشر فوم در دوربین دام 
در دوربین های مداربسته دام اگر حلقه های آب بندی (واشرفوم) که بین لنز می باشند و داخل پوشش پلاستیکی شفاف قرار دارد به درستی در موقعیت خود قرار نگیرند می تواند باعث ایجاد نقاط سفید رنگی در تصویر شود. بنابراین یک علت سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته واشرفوم دوربین مدار بسته می باشد. برای حل این مشکل می توانید به صورت دستی این واشر را جا بیندازید و حباب گنبدی را به درستی بر روی حلقه های کف قرار دهید تا کاملا در جای خود قرار گیرد.
 ذرات گرد و غبار موجود در هوا 
یکی از دلایل عمده لکه های سفید در دوربین مداربسته و علت سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته شما وجود ذرات گرد و غبار شناور موجود در هوا می باشد. ذرات گرد وغبار ریز و روشنی که نزدیک لنز دوربین قرار دارند به صورت دایره های بزرگ و سفید در صفحه تصویر نمایش داده می شوند. تنها راه حل این مساله این است که درب و پنجره ها را محکم ببندید و از نفوذ این ذرات به داخل محوطه ای که دوربین نصب شده است جلوگیری نمایید.

در نتیجه، یک تصویر سیاه و سفید از دوربین مداربسته شما ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد، از تنظیمات و شرایط نوری گرفته تا نقص فنی. با دنبال کردن این مراحل، می توانید خودتان مشکل را تشخیص داده و به طور بالقوه حل کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، در تماس با کارشناسانی که می توانند پشتیبانی لازم را برای اطمینان از عملکرد بهینه سیستم امنیتی شما ارائه دهند، تردید نکنید.