به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

سیستم امنیتی دوربین مدار بسته چگونه کار می کند؟

سیستم امنیتی دوربین مدار بسته چگونه کار می کند؟

هایک ویژن تهران

سیستم امنیتی دوربین مداربسته امکان استفاده از دوربین‌های ویدئویی را برای نظارت بر فضای داخلی و خارجی یک ملک، انتقال سیگنال به یک مانیتور یا مجموعه‌ای از مانیتورها فراهم می‌کند.

 دوربین‌ها و مانیتورها به شما امکان می‌دهند رویدادها را به‌طور زنده مشاهده کنید، و ضبط‌کننده‌ها فیلم‌ها را برای ارجاع بعدی بایگانی می‌کنند. محتوای پخش عمومی را دریافت نمی کند - فقط فیلم های دوربین های امنیتی نصب شده در محل.

در سال های اخیر پیشرفت های تکنولوژیکی قابل توجهی برای سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته صورت گرفته است. این پیشرفت‌ها سیستم‌های امنیتی را در دستگیری مجرمان در جریان جرم مؤثرتر کرده است.

ناگفته نماند، آنها اقدام موثری برای محافظت از دارایی های کسب و کار شما هستند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا دوربین های مداربسته به طور فزاینده ای برای صاحبان مشاغل محبوب شده اند. برای آشنایی بیشتر با انواع دوربین های مداربسته، نحوه عملکرد، قسمت های مختلف آن ها و مزایای استفاده از سیستم امنیتی دوربین مدار بسته در زمان های اخیر، به خواندن ادامه دهید.

انواع سیستم های امنیتی دوربین مداربسته

شما چندین گزینه اصلی دوربین مدار بسته دارید که می توانید از بین آنها انتخاب کنید

دوربین‌های امنیتی سیمی از کابل‌ها برای انتقال فیلم و نظارت تصویری استفاده می‌کنند، اما زمانی که برد انتقال از 300 متر بیشتر شود، سیگنال ضعیف می‌شود.

استفاده از کابل های شبکه مناسب، سوئیچ ها و تقویت کننده های سیگنال می تواند به غلبه بر این مشکل کمک کند. ما می توانیم چندین دوربین را با یک مانیتور که در یک اتاق امنیتی قرار دارد به هم متصل کنیم.

دوربین های آنالوگ سالهاست که ساخته شده اند. این دوربین‌ها هنوز رایج‌ترین نوع دوربین‌های مداربسته نصب‌شده امروزه هستند. آنها عملکرد اولیه دارند و ویدیو را در محل ذخیره می کنند.

دوربین های تحت شبکه (پروتکل اینترنت)  عملکردهای مشابه دوربین های آنالوگ خود را انجام می دهند، اما با قابلیت های بسیار بیشتر.

دوربین‌های IP دارای تصاویر واضح‌تر و با وضوح بالاتر و ویژگی‌های انعطاف‌پذیرتر مانند زوم از راه دور و تغییر موقعیت هستند. آنها همچنین به شما این امکان را می دهند که فیلم را در یک مرورگر وب مشاهده کنید.

این امکان دریافت اعلان‌های مربوط به هر چیز عجیب و غریبی را که دوربین شما ثبت کرده است - مانند حرکت در داخل کسب و کارتان در ساعت 3:00 صبح - و مشاهده آن به صورت زنده از هر نقطه از طریق رایانه یا تلفن هوشمند امکان پذیر است. عیب اصلی دوربین های تحت شبکه قیمت بالای آنهاست.

سیستم های امنیتی دوربین مداربسته چگونه کار می کند؟

پاسخ به نوع سیستم درگیر بستگی دارد. سیستم امنیتی بر اساس انواع دوربین های مداربسته مورد استفاده تعریف می شود.

سیستم امنیتی دوربین مداربسته که سال ها از دوربین های آنالوگ استفاده می کند همچنان رایج ترین نوع دوربین مداربسته نصب شده در این زمینه است.

سیستم های آنالوگ شامل یک دوربین مداربسته یا یک سری دوربین با مجموعه ای از سیم های اختصاصی است که به یک دستگاه ضبط و یک سری مانیتور تغذیه می شود. ویدئو در سایت ضبط و ذخیره می شود.

دوربین‌های مداربسته مبتنی بر IP عملکرد مشابه دوربین‌های آنالوگ را انجام می‌دهند، اما دارای قابلیت‌های اضافی هستند.

دوربین‌های IP معمولاً تصاویر بهتری با وضوح بالاتر و انعطاف‌پذیری بیشتر ارائه می‌دهند و به کاربران امکان می‌دهند تصاویر ویدیویی را برای مشاوره ایمیل کنند. در یک سازمان بزرگ با امکانات زیاد، شرکت های بیمه اغلب سیستم های تحت شبکه را ترجیح می دهند و در برخی موارد تقاضا می کنند.

دوربین های تحت شبکه با استفاده از یک شبکه IP  کار می کنند، که اغلب از همان شبکه داده ای استفاده می کند که بقیه شرکت ها از آن استفاده می کنند.

اگر پهنای باند مشکل دارد، می توان از یک شبکه جداگانه با استفاده از سیم کشی دسته 5 استفاده کرد. در هر صورت، اطلاعات ویدئویی روی یک سرور ضبط می‌شود، به این معنی که داده‌های ویدئویی را می‌توان در محل یا در یک مکان راه دور قرار داد.

اگرچه ذخیره‌سازی حجم وسیعی از داده‌ها می‌تواند یک نگرانی باشد، اما برای سیستم‌های دوربین مداربسته تحت شبکه داشتن نرم‌افزاری که مدت زمان ذخیره‌سازی ویدئو و کیفیت آن را تعیین می‌کند، غیرعادی نیست. پس از مدتی، ویدئو را می توان برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی فشرده کرد.