به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

5 نکته مهم برای امنیت دوربین هایک ویژن در سال 2020 کدامند ؟

5 نکته مهم برای امنیت دوربین هایک ویژن در سال 2020 کدامند ؟

هایک ویژن تهران

اکثرا وقتی در مورد آینده صحبت می کنیم ، در واقع بیشتر به زمان حال فکر می کنیم. دلیل علاقه ما به درک روند این است که ما می خواهیم بدانیم که آنها چه تاثیری بر تجارت فعلی ما خواهند گذاشت و چگونه باید اکنون عمل کنیم تا از قدیمی بودن خودداری کنیم


تحولات چشمگیر صنعت امنیت دوربین هایک ویژن طی یک دهه گذشته شکل گرفته است و نوآوری های هیجان انگیزتری را باید در دهه های 2020 پیش بینی کرد. برنامه ها و تکنولوژی های در حال ظهور مانند درک چند بعدی UHD ، تصویربرداری با نور کم ، هوش مصنوعی و فناوری ابری - امکانات جدیدی را برای صنعت امنیت دوربین هایک ویژن فراهم می کند. در همین زمان ، میلیون ها دوربین و سایر دستگاه های امنیتی به شبکه ها وصل می شوند و این باعث می شود صنعت امنیت به بخشی بسیار مهم در جهان IoT آینده تبدیل شود.

نکات مهم امنیت دوربین هایک ویژن را به طور کامل شرح داده ایم

دوربین های چند منظوره

برنامه های کاربردی هوش مصنوعی سالهاست که به آرامی در صنعت امنیت ظاهر می شوند ، اما اکثر دوربین های امنیتی با هوش مصنوعی فقط به دلیل محدودیت توان محاسباتی می توانند تنها یک الگوریتم واحد را اجرا کنند ، این بدان معنی است که آنها می توانند تنها یک عملکرد هوشمند در یک زمان ، شمارش افراد یا شمارش اتومبیل داشته باشند

اکنون با افزایش عملکرد تراشه های هوش مصنوعی ، توان محاسباتی دوربین های امنیتی بسیار افزایش یافته است. فناوری چند هوش به عنوان یک سری از وظایف هوشمند توسط یک دوربین انجام خواهد شد و نسل بعدی دوربینهای دارای توان هوش مصنوعی است.

بگذارید به عنوان نمونه از تقاطع وسایل نقلیه استفاده کنیم. در بسیاری از شهرها می توانید ده یا چند دوربین نصب شده در تقاطع ها برای تشخیص جریان ترافیک ، شناسایی تخلفات ، تشخیص انواع وسایل نقلیه و شماره پلاک ، محافظت از پیاده روها و غیره را ببینید. اما اکنون با دوربین های چند هوش ، 2 یا 3 دوربین برای یک تقاطع کافی خواهد بود. از آنجا که دوربین های کمتری برای یک سناریوی برنامه مجهز می شوند ، هزینه تجهیزات ، نصب و راه اندازی و نگهداری و مدیریت کاهش می یابد.

علاوه بر این ، دوربین های تعریف شده با سناریو متداول می شوند زیرا تولید کنندگان می توانند الگوریتم های مختلفی را با توجه به سناریوهای ویژه برنامه ها در دوربین های امنیتی درج کنند و به مشتریان امکان می دهد عملکردهای سفارشی شده را برای نیازهای خود انتخاب کنند.

درک چند بعدی دوربین

برای دوربین های امنیتی ، ضبط تصویر حس بینایی ما را شبیه سازی می کند ، و قدرت "چشم" مردم را گسترش می دهد. اما اگر دوربین های امنیتی می توانند از انواع دیگری از "حواس" مانند "شنیدن" ، "بویایی" یا حتی تشخیص هایی که خارج از محدوده دید هستند استفاده کنند برای شناسایی و پاسخ به حوادث؟

به عنوان مثال ، دوربین های ویدیویی که با رادارهای موج و سانتیمتر و میلی متر درآمده اند ، در تشخیص اشیا محبوب می شوند. با یکپارچه سازی عمیق رادار و فیلم ، یک دوربین مداربسته چند بعدی برای بهبود تشخیص اشیاء و ردیابی حرکات - تا مسافت 100 متر و در هر شرایط آب و هوایی ، ادراک را فراتر از محدوده بصری گسترش می دهد.

رویکرد دیگر دوربین یکپارچه تشخیص اتومبیل شاخ است. این دوربین مجهز به آرایه های سونار ، دقیقاً می تواند منبع شاخ وسیله نقلیه را شناسایی و تعیین کند ، ضمن شناسایی وسیله نقلیه و تولید عکس و فیلم از این رویداد به عنوان شواهد. این توانایی می تواند در کاهش آلودگی صوتی در معابر و جوامع دارای قوانینی در مورد استفاده غیر ضروری از شاخ ها کمک کند.

"حواس" بیشتری مانند تشخیص دود ، تشخیص گرما یا حتی تشخیص فشار ، می توانند در دوربین ها تعبیه شوند تا دقیقاً رویدادها یا حوادث را کنترل و گزارش دهند.

روند درک چند بعدی سیستم قدرت های امنیتی را شکل می دهد و توانایی های بیشتری را برای ایجاد امنیت در آینده نزدیک به آنها می دهد.

سیستم های امنیتی فعال و جامع سیستم

سیستم های دوربین مدار بسته کاملاً واکنشی  دیگر خواسته های تیم های عملیات امنیتی را برآورده نخواهند کرد زیرا آنها اغلب به دنبال فرصت های جدید برای افزایش بهره وری عملیاتی خود هستند. بسیاری از مشتریان اکنون در حال درخواست سیستم های امنیتی فعال و جامع هستند که مانیتور دوربین مدار بسته هایک ویژن ، سیستم های هشدار ، کنترل دسترسی و حتی محافظت از آتش را با هم ترکیب می کنند.

با توسعه فناوری هوش مصنوعی ، با تجزیه و تحلیل فیلم زنده و ضبط شده برای شناسایی ، طبقه بندی و ردیابی اشیا از پیش تعریف شده ، فرآیندهای نظارت بر سیستم های دوربین مدار بسته به صورت خودکار می شوند. این فرایندها می توانند به ویژه در پیشبرد وقایع هنگام وقوع و استخراج اطلاعات فوری از فیلم ضبط شده مؤثر باشند.

در همین حال ، تجزیه و تحلیل ویدئویی فعال و هوشمند امکان استقرار سیستم های امنیتی با ارزش جامع را فراهم می کند و بازده سرمایه گذاری را برای ادغام دوربین های مدار بسته و سیستم های غیر CCTV بهبود می بخشد. به عنوان مثال ، اکنون ، هنگامی که یک دوربین حادثه را تشخیص می دهد ، یک پیوند به طور خودکار سیستم زنگ هشدار را آغاز می کند و به پرسنل امنیتی می گوید که دوربین نظارت را بررسی کنند. برعکس ، هنگامی که زنگ هشدار ، کنترل دسترسی یا سیستم های محافظت از آتش سوزی یک حادثه را گزارش دهند ، سیستم دوربین مدار بسته برای بررسی صحت آنچه اتفاق افتاده فعال می شود.

تحول دیجیتالی برای افزایش بهره وری برای اکثر سازمان ها امروزه ضروری است ، و سیستم های امنیتی فعال و جامع جهت جهت افزایش بهره وری و ارزش آنها ، جهت عملیات امنیتی خواهد بود.

قیمت بسیار پایین نسبت به تکنولوژی

UHD به معنای "هزینه گران" بود ، اما اکنون UHD از پیشرفت های فن آوری های انتقال و رمزگذاری سود می برد. برای استفاده در مقیاس بزرگ در صنعت امنیت ، از سطح ورودی تا بالاتر ، مقرون به صرفه تر می شود.

با داشتن پهنای باند بیشتر و فن آوری انتقال تاخیر پایین ، انتقال صاف تصاویر UHD امکان پذیر می شود و پذیرش گسترده دوربین های با وضوح 4K و 8K فرصت های واقعی را برآورده می کند.
علاوه بر این ، فناوری رمزگذاری به طور مداوم بهینه سازی شده - که بشدت باعث کاهش بیت فیلم می شود - محرک دیگری برای کاربردهای UHD در صنعت امنیت است. از آنجا که میزان ضعف فیلم های ضبط شده بسیار کاهش می یابد ، پهنای باند و هزینه های ذخیره سازی نیز کاهش می یابد.

وضوح بسیار کامل در شب و روز

بیشتر حوادث امنیتی در شب اتفاق می افتد ، اما تصاویر و فیلم های مربوط به دوربین های امنیتی معمولی ممکن است به راحتی رنگ ها و جزئیات مهم را در محیط های کم نور از دست بدهند. فن آوری های تصویربرداری با نور کم در صنعت امنیت روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده و باعث می شود که اشیاء برای شناسایی جزئیات در هر زمان و در هر شرایطی افزایش پیدا کنند.

نوآوری مهم دیگر تصویربرداری حرارتی است که می تواند اطلاعات گرمایشی هر جسم را با دمای بالاتر از صفر مطلق تشخیص دهد. با استفاده از تصویربرداری از منطقه گرمایی ، فناوری تصویربرداری حرارتی به دوربین ها اجازه می دهد در شرایط کم دید ، مانند مه ، دود ، باران و برف - حتی در شب "مشاهده" کنند. و دوربین های حرارتی از پتانسیل های عظیمی در کاربردهای مختلف مانند دفاع محیطی ، ردیابی آتش و اندازه گیری دما برخوردار هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر چیزی که در اینجا مورد بحث قرار گرفته است ، یا کشف راه حل های Hikvision که امروز امنیت و نظارت را ارائه می دهند ، با نمایندگی هایک ویژن در تهران تماس حاصل فرمایید.